Studia Chopinowskie
2021 2021 nr 7 © Narodowy Instytut Fryderyka Chopina
Autorzy
© Narodowy Instytut Fryderyka Chopina
John Allison
Beyond the mountains: the reception of Moniuszko and his ‘Halka’ abroad (nr 3/2019)
Za górami: recepcja Moniuszki i jego Halki za granicą (nr 3/2019)
Wiktoria Antonczyk
Carlo Evasio Soliva w Warszawie i Petersburgu: legendy i dokumenty (nr 4/2019)
Lidia Grychtołówna i Wanda Szlezyngier-Chmielowska: o źródłach mistrzostwa wykonawczego i pedagogicznego (nr 2/2018)
Ewa Bogula
85. doroczna konferencja American Musicological Society. Boston, 31 października do 3 listopada 2019 – relacja (nr 4/2019)
Jakub Chachulski
Zofia Chechlińska
Polska muzyka narodowa. Pojęcie, funkcja i środki muzyczne (nr 2/2018)
Agnieszka Chwiłek
Magdalena Dziadek
Korespondencja Fryderyka Chopina, tom 2: część I 1831–1838, część II 1838–1839 (red./ed. Zofia Helman, Zbigniew Skowron, Hanna Wróblewska-Straus) – recenzja (nr 1/2018)
Jan Ekier
Problem rekonstrukcji utworów Chopina (nr 1/2018)
Halina Goldberg
Struktura frazy we wczesnych dziełach Chopina w świetle nauki Elsnera (nr 4/2019)
Michał Jaczyński
Żydowska kultura muzyczna w dziewiętnastowiecznej Warszawie w świetle informacji tygodnika „Izraelita” (nr 5/2020)
Paweł Kamiński
Między dziełem a źródłem. Redagowanie Urtekstu w aspekcie teoretycznym i praktycznym (nr 1/2018)
Maciej Kijowski
Hartmuth Kinzler
Beethovenowska metamorfoza Chopina. Przykład nieświadomego przetwarzania informacji muzycznej (nr 6/2020)
Marcin Konik
Repertuar muzyki polskiej wieku XIX – wydania cyfrowe i analiza skomputeryzowana (nr 1/2018)
Jonathan Kregor
Benedict Taylor, Towards a Harmonic Grammar of Grieg’s Late Piano Music: Nature and Nationalism – recenzja (nr 5/2020)
Uwe Krusch
Narodziny polskiej opery narodowej. Halka Stanisława Moniuszki (włoska wersja językowa) – recenzja (nr 3/2019)
Paweł Majewski
Demokratyczny agon nowoczesności. Lisa McCormick, Performing Civility. International Competitions in Classical Music – recenzja (nr 1/2018)
Tomasz Nowak
Polskie tańce narodowe jako kanon kulturowy – wyznaczniki, geneza, przemiany (nr 2/2018)
Irena Poniatowska
Deotyma – Symfonia życia Beethovena (nr 6/2020)
Walor narodowości w dziełach Chopina z okresu paryskiego (nr 2/2018)
William Smialek, Maja Trochimczyk, Frédéric Chopin. A Research and Information Guide – recenzja (nr 1/2018)
Iwona Puchalska
Ewa Partyga, Wiek XIX. Przedstawienia – recenzja (nr 2/2018)
John Rink
Chopin kopiujący Chopina (nr 1/2018)
Grając z Chopinowskimi źródłami (nr 1/2018)
Luca Lévi Sala
Mieczysław Karłowicz, Dzieła/Werke/Works (red./ed. Leszek Polony) – recenzja (nr 4/2019)
Małgorzata Sokalska
David Cairns, Discovering Berlioz. Essays, Reviews, Talks – recenzja (nr 5/2020)
Kamila Stępień-Kutera
Amanda Glauert, Beethoven and the Lyric Impulse. Essays on Beethoven Song – recenzja (nr 6/2020)
Cate Haste, Passionate Spirit – The Life of Alma Mahler – recenzja (nr 4/2019)
Damy i krytycy (nr 4/2019)
Jeremy Dibble, Julian Horton (red./ed.), British Musical Criticism and Intellectual Thought 1850–1950 – recenzja (nr 2/2018)
Laura T. K. Stokes, Fanny Hensel: A Research and Information Guide – recenzja (nr 4/2019)
Małgorzata Sułek, Stanisław Moniuszko i inni kompozytorzy wobec poezji Adama Mickiewicza. Studium komparatystyczne – recenzja (nr 3/2019)
Muzyka zdefiniowana przez swą nieśmiertelność. Fabio Biondi o swojej pracy nad Halką Stanisława Moniuszki – rozmowa z Fabiem Biondim (nr 3/2019)
Nicholas Cook, Beyond the Score: Music as Performance – recenzja (nr 1/2018)
Rudolf Buchbinder, The Diabelli Project – recenzja (nr 5/2020)
Tylko całość – rozmowa z Michałem Bristigerem (nr 2/2018)
Piotr Szalsza
Tomasz Nidecki w Wiedniu w latach 1828–1837 w świetle tamtejszej prasy (nr 3/2019)
Dominika Szymocha
„Obcy na własnej krainy swej łonie”? Paria na tle twórczości operowej Stanisława Moniuszki. Szkic (nr 3/2019)
Agnieszka Topolska
Halka na gruzach Festung Breslau (nr 3/2019)
Marcin Wąsowski
Dziedzictwo moniuszkowskie w zbiorach Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego – rozmowa z Andrzejem Spózem (nr 3/2019)
Virginia E. Whealton
Polski patriota w Paryżu: Wojciech (Albert) Sowiński, eseista, antologista i leksykograf (nr 6/2020)
Sławomir Wieczorek
Uleczona choroba symfoniczna. Beata Bolesławska-Lewandowska, The Symphony and SymphonicThinking in Polish Music Since 1956 – recenzja (nr 4/2019)
Grzegorz Zieziula
Jan Stefani, Wojciech Bogusławski, Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale / The Supposed Miracle or Cracovians and Highlanders (red./ed. Adam Tomasz Kukla) – recenzja (nr 6/2020)
Alina Żórawska-Witkowska
Józef Elsner, Łokietek czyli Wiśliczanki (wyd./ed. Grzegorz Zieziula, red./ed. Jakub Chachulski) – recenzja (nr 6/2020)
Józef Elsner, Msze op. 26, 35, 42, 62, 75 / Masses Opp. 26, 35, 42, 62, 75 (wyd./ed. Jadwiga Jasińska) – recenzja (nr 4/2019)
Józef Elsner, Pieśni/Songs (wyd./ed. Małgorzata Sieradz, Tomasz Chachulski) – recenzja (nr 5/2020)
Józef Elsner, Utwory fortepianowe / Piano Works (red./ed. Jerzy Morawski) – recenzja (nr 1/2018)
Stanisław Moniuszko, Halka, wydanie faksymilowe / facsimile edition (wstęp i komentarze / introduction and commentaries Grzegorz Zieziula) – recenzja (nr 3/2019)
Władysław Żeleński, Goplana. Opera romantyczna w trzech aktach / Romantic Opera in Three Acts (wyd. i wstęp / ed. and introduction Grzegorz Zieziula) – recenzja (nr 2/2018)